Većini djece s odstupanjima u senzornoj integraciji teško padaju promjene iz svakodnevnog ritma i rasporeda. Jedna od većih takvih promjena je i polazak u vrtić ili školu, bez obzira idu li po prvi put, vraćaju li se ili pak mijenjaju razred odnosno ustanovu. No, postoji nekoliko stvari koje mi možemo učiniti da se djeca osjećaju ugodnije te da taj prijelaz bude što manje stresan za njih. Autorica knjige “Raising a Sensory Smart Child”, Lindsey Biel, daje nekoliko savjeta, a mi se nadovezujemo i svojima – što učiniti prije polaska u školu ili vrtić;

  • nova odjeća – nabavite novu odjeću par tjedana prije polaska u školu ili vrtić te ih dobro operite i dajte djetetu da nosi, isprobava i po potrebi maknite etikete ukoliko smetaju Vašem djetetu. Jednako postupite i s novom pidžamom koju ste priredili za vrtić.
  • nova obuća – kao i s novom odjećom, tako i s obućom: dajte djetetu da kod kuće isproba nove papuče ili tenisice i da se navikne na njih.
  • nove knjige i bilježnice – nove knjige mogu imati poseban miris koji može ometati Vaše dijete dok čita, uči ili piše zadaću. Prolistajte sve knjige skupa, pogledajte slike koje bi također mogle ometati dijete u procesu učenja te dajte djetetu da ih opipa. Različite knjige su različite težine, stranice su od drugačijeg materijala te mogu stvarati dodatni stres djetetu. Isprobajte ih i tako da ih stavite u novu školsku torbu i dajte djetetu da osjeti težinu na leđima.
  • ostali školski pribor – dajte djetetu i novu olovku kod kuće da isproba pisanje s njom. Neke su olovke obložene gumom da se ne skliže prilikom pisanja, neke su debele, neke su tanke, neke imaju urezana slova po sebi, a neke imaju za izbor cijeli niz boja koje možete koristiti. Sve to može odvlačiti pažnju Vašeg mališana.
  • prijatelji – vidite možete li pozvati buduće prijatelje Vašeg djeteta da se upoznaju i poigraju prije nego počne školska ili pedagoška godina. Bilo bi dobro da dijete upozna svoju okolinu i prijatelje prije nego krene u školu.
  • učitelji – ako imate mogućnost, upoznajte Vaše dijete s novom učiteljicom. Također upoznajte i učitelja s potrebama i navikama Vašeg djeteta. Pitajte ih mogu li se uvesti neke fizičke aktivnosti prije svakog sata ili pod odmorom. Treba li Vaše dijete češću pauzu ili vrijeme za trčanje ili hodanje kako bi moglo pratiti nastavne aktivnosti, obavijestite učitelja i o tome kako i o vizulanim i auditivnim potrebama. Na primjer ako Vaše dijete smeta prejako svijetlo, zamolite učiteljicu da razmjesti djecu kako bi Vaše dijete sjedilo dalje od izvora jake svjetlosti (ili buke za one koje smeta prejaki auditivni podražaj)
  • ustanova – pođite u vrtić ili školu te pogledajte kako izgleda unutrašnjost s Vašim djetetom. Kakve su boje zidova? Gdje su prozori? Kako zvoni zvono? Mora li profesor tjelesnog koristiti zviždaljku? Gdje može otići ako mu bude previše? Kako izgleda wc? Kako izgleda učionica?
  • hrana – što će se jesti u vrtiću ili školi? Obratite pozornost na teksturu, temperaturu i izbor namirnica.
  • pripremite senzornu torbicu prilagođenu potrebama Vašeg djeteta. To će za taktilno hiposenzitivno dijete značiti npr. pikava loptica, za dijete kojemu treba više proprioceptivne oralne stimulacije to će značiti npr. guma ili igračka za žvakanje te za dijete koje je preosjetljivo na zvukove stavite na primjer slušalice.

Sva djeca vole imati raspored i rutine, a djeci s odstupanjima u senzorici to je ponekad i najvažnije. Preko ljetnih praznika zasigurno ste stvorili nove rutine koje će biti potrebno ponovo promijeniti s polaskom u novu pedagošku ili školsku godinu. Taj prijelaz možemo učiniti lakšim ako ih postepeno upoznajemo s novim stvarima, aktivnostima, osobama i mjestima.